سفارش فوری پیچ و مهره

سفارش فوری پیچ و مهره

پیچ و مهره شش گوش

پیچ و مهره شش گوش یکی از پرکاربردترین انواع پیچ ها در صنعت میباشد. در حقیقت گفته شده است که این نوع پیچها به دلایل استحکام بالایی که دارا هستند، پرکاربردترین این نوع پیچ ها در صنایع میباشند و امروزه نیز از آنها در سراسر جهان مورده استفاده قرار میگیرد و میتوایند این محصول با قیمت مناسب در فروشگاه نویان پیچ خرید نمایید.

جهت استفاده صحیح از پیچ و مهره شش گوش به وسایلی مانند آچار و یا آچار فرانسه نیاز میباشد. به این نوع پیچها، پیچ سر شش گوش و یا پیچ آچارخور نیز گفته میشود. پیچ های شش گوش صنعتی را می توان به دو دسته گل درشت و گل ریز تقسیم کرد.

انواع پیچ ومهره شش گوش

پیچ های شش گوش که امروزه در جهان نیز تولید و عرضه می شوند، بر حسب سطح رزوه خود به دو دسته تقسیم بندی می شوند:

  • • پیچ و مهره شش گوش تمام رزوه
  • • پیچ و مهره شش گوش نیمه رزوه

پیچ و مهره شش گوش تمام رزوه

پیچ ومهره شش گوش تمام رزوه با کاربرد های مختلف د صنایع تولید می شوند.

این نوع پیچ و مهره از یک میله فلزی رزوه شده یا پیچ های استاد بولت شکل گرفته و در سایز های مختلف در بازار عرضه می شوند.

پیچ تمام رزوه در طول و قطر های مختلف تولید می شوند و با حرکت دورانی بسته می شوند.

انواع پیچ ومهره تمام رزوه

یکی از انواع پیچ ومهره تمام رزوه مدل پیچ ومهره متری استیل تمام رزوه می باشد که حداقل سایز پیچ 3 میلی متر به بالا  و با آلیاژ پیچ استیل 304 و 316 تولید می شود.

 از این نوع پیچ و مهره در پروژه های مختلف نظیر : ساخت و ساز ها  و کارخانه ها ، اسکلت ساختمان و… کاربرد دارد.

  • پیچ و مهره تخت (Flathead Screw): این نوع پیچ دارای سری تخت با شکل متساوی‌الضلع یا مستطیلی است که برای باز و بسته کردن از یک مته‌گرد یا یک کلید سوزنی استفاده می‌شود.
  • پیچ و مهره پان یا مته (Pan Head Screw): این پیچ دارای سری گرد و مرتفع با لبه‌های مدور است و برای اتصالاتی که نیاز به سطح برتر دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • پیچ و مهره دستی یا مته (Phillips Screw): این نوع پیچ دارای یک شکاف در وسط سر پیچ است که برای باز و بسته کردن از کلید پیچ‌گوشتی فیلیپس استفاده می‌شود.
  • پیچ و مهره سه‌ضلعی (Tri-wing Screw): این نوع پیچ دارای سه شکاف و سه ضلع متساوی است و معمولاً در اجزاهای الکترونیکی به کار می‌رود.
  • پیچ و مهره پنج‌ضلعی (Pentagon Screw – Pentalobe): این پیچ دارای پنج گوش با شکل مشابه یک ستاره پنج‌پره است و در تعمیرات تجهیزات الکترونیکی مانند آیفون به کار می‌رود.
  • پیچ و مهره تورکس (Torx Screw): این پیچ دارای یک شکاف شش‌ضلعی است که توسط کلیدهای تورکس باز و بسته می‌شود. این نوع پیچ برای مقاومت در برابر گشتاور بیشتر مناسب است.
  • پیچ و مهره هگز (Hex Screw): این پیچ دارای شش‌ضلعی و سری هگزاگونال است که با کلید هگزاگونال باز و بسته می‌شود. این نوع پیچ برای انتقال گشتاور بیشتر مناسب است.

پیچ و مهره شش گوش نیم رزوه

پیچ و مهره شش گوش نیم رزوه دارای رزوه نخورده می باشند .نام گذاری پیچ های شش گوش در زبان انگلیسی hexagon head bolts گفته می شود ، که به دلیل شش ضلعی بودن سر این پیچ نام گذاری شده است. در ایران به نام های پیچ آچاری یا پیچ آچار خور نیز شناخته می شود.

جنس پیچ شش گوش نیم رزوه

  1. پیچ های شش گوش یا پیچ های آچاری بسته به نوع محیطی که قرار است در آن به کار بروند پوشش دهی و آبکاری شوند.درنتیجه این محصولات می توانند خشکه ، استینلس استیل  ، زینک ، داکرومات و سفارشی عرضه شوند.
  2. پیچ های با کلاس های 3.6-4.6-4.8-5.6 از فولاد های کربنی با کربن پایین در ساختشان استفاده می شود.
  3.  پیچ های با کلاس های 6.8-8.8 از فولاد های کربنی با کربن متوسط در تولیدشان  استفاده می شود.
  4. برای پیچ های با کلاس های 10.9-12.9از فولاد های الیاژی در ساختشان استفاده می شود.
  5. بالا بودن میزان کربن در فولاد های کربنی باعث می شود سختی و استحکام فولاد افزایش پیدا کند.

کاربردهای پیچ شش گوش

پیچ و مهره شش گوش امروزه کاربردهای بسیار زیادی در زمینه های صنعتی و ساختمانی دارد از جمله:

  • پتروشیمی
  • صنایع نفت و گاز
  • صنعت ساختمان (ساخت سوله، اسکلت فلزی، پل، ساختمان ها و سازه های بزرگ و …)
  • اتصلات انواع ماشین آلات (راهسازی، کشاورزی، تزریق و …)
  • صنعت آب و فاضلاب
پیچ و مهره شش گوش

پیچ و مهره شش گوش

کاربردهای این پیچ ها امروزه در صنعت بیشتر گسترده شده است بطور مثال در بسیاری از سازه های فلزی بزرگ، ورزشگاه های ورزشی و همچنین ساختمان های بلند و آسمانخراش ها از آنها مورده استفاده قرار میگیرد.پیچ شش گوش گوش در کارخانجات به دو روش نیز به تولید میرسند آن هم: فورج گرم و فورج سرد. البته این کارخانجات دارای آزمایشگاه هایی هم دارا میباشند که در آنها پیچ های تولید میشود و بر اساس آزمون های تعیین گرید (شامل آزمایش های تعیین سختی و کششی پیچ) دسته بندی و گرید بندی نیز می کنند.

هرچه درجه گرید پیچ بیشتری باشد، به این معنی که سختی و مقاومت آن نیز بیشتر هستند به همین دلیل معمولا در پروژه های بسیار بزرگ و مهم ساختمانی و یا صنعتی از پیچ شش گوش گوش با درجه گرید بالا مورده استفاده قرار میگیرند مانند پیچ های شش گوش استیل که در پروژه های حساسی که در مناطق پرفشار و دارای درجه رطوبت هوای بالایی میباشند، استفاده می شوند. و یا پیچ های شش گوش آهنی و یا فولادی که در بسیاری از صنایع و سازه ها استفاده میشوند.

از طرف دیگر نیز از پیچ شش گوش گوشه با گرید پایین زا اتصالات نسبتا سبک فلزی و غیر فلزی مورده استفاده قرار میگیرد.

پرکاربردترین پیچ های شش گوش

هم اکنون ببطور کلی میتوان اشاره نمود که نه تنها در کشور ایران بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر جهان نیز جز پر استفاده ترین نوع پیچ شش گوش گوش آچارخور از نوع گرید 8.8 هستند که عدد گرید آن تقریبا در مقام مقایسه با سایر گریدهای پیچ ها، تقریبا متوسط به بالا میباشد و به همین جهت در بسیاری از پروژه ها و صنایع از آن بطور وسیعی نیز مورده استفاده قرار میگیرد و به آنها پیچ خشکه نیز گفته می شود.

کاربرد پیچ شش گوش

کاربرد پیچ شش گوش

در این حالت  بازارهای جهانی خرید و فروش پیچ خشکه یا پیچ شش گوش با گرید 8.8 رونق بیشتری نیز نسبت به سایر انواع این نوع پیچ ها هستد. پیچ خشکه ممکن است در حالت نیم دنده و یا تمام دنده دارا باشند و در صنایع بیشتری از جمله تولید ماشین آلات و همچنین آب و فاضلاب کاربردهای زیادی داشته باشند.

نکته قابل توجه و مهم این است که پیچ های شش گوش گوش آچارخور این امکان را  به وجود میاورند که تحت آبکاری گرم، سرد و یا داکرومات قرار گرفته شود.

امروزه نیز پر کاربردترین گریدهای پیچ های شش گوش در صنعت عبارتند است :

  • کلاس 5.6 (معروف به آهن)
  • کلاس 8.8 (معروف به پیچ خشکه)
  • کلاس 9.8
  • کلاس 10.9
  • کلاس 12.9

اما نکته قابل توجه این استکه گریدهای ذکر شده مطابق با استانداردهای DIN آلمان و سیستم متریک میباشند. در سیستم آمریکایی نیز پر کاربردترین پیچ شش گوش گوش در صنایع، دارای گرید و کلاس های 1، 2، 5 و 8 میباشند.

در کل هر چه عدد کلاس یا گرید پیچ شش گوش گوش بیشتر باشد، به معنای این میباشد که میزان کربن در آلیاژ فولاد نیز ساختار آن میباشد و از آن بیشتر است و در نتیجه بهتر پیچ قویتر و جهت مصارف صنعتی قویتر و دارای استحکام بیشتری نیز هستند.

به همین جهت معمولا پیچ های دارای کلاس بالاتر و بهتر جهت مصرف صحیح در صنایع سنگین ساخته و به معنی آن در بازارهای جهان نیز خرید و فروش می شوند و از طرف دیگر پیچ های با کلاس پایین تر جهت مصرف در صنایع سبک و یا نیمه سنگین.

درجه سختی پیچ شش گوش

برای اینکه بهتر مشخص شود هر پیچ شش گوش در صنعت تا چه اندازه وزن را می توان تحمل درستی نمود، بخش عدد صحیح را ضربدر 10کنید تا مقدار وزنی که هر میلی متر از این پیچ ها را می توانند بر حسب کیلوگرم نیز قابل تحمل باشند مشخص شود. برای مثال اگر قصد خرید پیچ شش گوش با کلاس 9.8 دارید، با ضرب 10 * 9 بطور راحتی می توان پی برد که این نوع پیچ می تواند میزان وزنی در حدود 90 کیلوگرم را تحمل کند.

به همین منظور نیز خرید پیچ شش گوش گوش جهت هرگونه مصرف صحیحی در صنایع و یا طرح ها و پروژه های زیادی در ساختمان باید به این مسئله توجه نمود.

خرید پیچ ومهره شش گوش

برای خرید پیچ ومهره شش گوش با بهترین قیمت می توانید از فروشگاه نویان پیچ نسبت به خرید اقدام کنید و همچنین برای مشاوره و خدمات بیشتر می توانید با متخصصان نویان پیچ تماس تلفنی برقرار کنید.

خرید پیچ و مهره شش گوش با قیمت مناسب و دارا بودن ضمانت بالا در فروشگاه نویان پیچ و همچنین قیمت پیچ و مهره شش گوش در فروشگاه نویان پیچ نسبت به سایر فروشگاه دیگر ارزان و با کیفیت خوب ارائه میشود.

خرید یا سفارش پیچ و مهره شش گوش یا دیگر پیچ و مهرها های فروشگاه نویان پیچ

خرید، پرداخت، دریافت (ارسال به سراسر ایران)

چرا پیش از خرید تماس بگیریم ؟

به دلیل نوسانات بازار یا موجودیت جنس های داخل انبار ممکن است بعد از سفارش با تغییر قیمت یا عدم موجودی محصول پیچ و مهره رو به رو شوید. لذا در صورتی که نیاز به خرید عمده دارید پیشنهاد می شود پیش از اقدام به ثبت سفارش خود حتما با شماره های درج شده در سایت نویان پیچ تماس حاصل فرمایید.

برای خرید پیچ و مهره میتوانید همواره از طریق فروشگاه نویان پیچ محصول خود را مستقیما خرید کرده و یا جهت استعلام قیمت و مشاوره در انتخاب پیچ کاربردی مناسب پروژتان با شمارهای زیر تماس بگیرید.

شماره سفارش پیچ و مهره

شماره سفارش پیچ و مهره

در صورت تمایل به خرید هرگونه پیچ و مهره میتوانید با شماره 02155430214 یا 09121492884 تماس بگیرید

Spread the love